Första träningen

4 veckor senare så är vi igång på riktigt, Medecinbollarna, klistret, det svettiga håret i ansiktet, blåmärkena och hejjaropen. Good to be back! 

Första försäsongsträningen alltså. Inte alls så farlig som jag hade väntat mig. Men det ska tydligen komma på Onsdag. Idag tog vi det lite lugnare eftersom vi hade fyra spelare och provtränade. En kant, en målvakt och två 9m. Spelare som alla verkligen skulle bidra och jag hoppar dem skriver på för oss alla fyra. Alltid roligt och viktigt med ny energi i laget. Annars var allt som vanligt - Frida Strand galen, Kim snurrade, vi halvgissar oss till vad Brinko egentligen menar, några skadade vid sidan, Elin sjuk (det är ju måndag! ;) )och Mörken jobbar. Precis som vanligt alltså! ;) 

Träningen startade med lite snabb presentation och snack, Joggade ett par minuter och sen knäprogrammet. Ner på plan, mycket skott och utmaningar en mot en, för att sedan bygga ihop det och spela fem mot fem. Mycket hög fart och tidsbegränsningar. Sjukt roligt och det smällde på rätt bra. Känns att man tagit det lugnt ett par veckor, lugnet i avsluten sitter inte riktigt där och det var ett par onödiga tappade bollar. Jag vet att det kan låta fjantigt men handboll är definitivt en färskvara. o det är så himla gött o vara igång igen.

 



Hejdå mitt sociala liv, det var kul att ses i några veckor, men nu ger jag all min tid till Handbollen igen :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0