Träning, beeptest, böter och fest

Mycket hinner hända på ett par dagar, har inte hunnit blogga, eller så har jag bara inte kommit in i rollen än att dela med mig av min handbollsvardag.

Onsdag var en fysträning med massa bålövningar, Brinko bjuder på kommentarer som " Ni ska slå på ovansidan av handflatan". Smart kille det där...


Torsdagsträningen var armstyrka och sen det beryktade beeptestet. En sådan hatkärlek jag känner till det där alltså, så fort någon nämner det så knyter det sig i magen, Jag vet hur trött jag kommer vara, jag vet att jag inte komma känna mina ben och jag vet att vilket resultat jag än får så kommer jag inte vara nöjd. Jag tror inte att någon av oss egentligen var nöjd med sitt resultat, men så är det väl på försäsongen.


Just det, lovade ju att rapportera böterna, och det blev Fröken Mörk som tog hem priset. Fel matchtröja är dyrt, speciellt när man inte fyllt i en enda böter på sig själv under hela säsongen! Ganska snälla böter i år ändå, vinnaren landade bara på 300 kr. Alla som inte hade kommit upp i 100 kr fick betala det ändå, så vi fick in en hel del ändå. Vad pengarna användes till? Pizza i mängder och ja, dryck. Vi fick försöka samla ihop mer, för när jag kommer med all dryck jag köpt är det första jag får höra: Det där är alldeles för lite! Törstiga tjejer i det där laget kan jag lova. Elin o Linda fick pizzaansvaret och herregud vad pizza det blev över. Tror Linda och hennes familj kan leva på det hela nästa vecka.  Annars var det en klassisk bötesfest, pyramiden, suck-and-blow och en jävla massa fusk. Inget chockar mig med det här gänget längre. (Frida Mörk är den största fuskaren jag känner!)  Lite tvärtom-frågesport där folk svarar JA-NEJ- AA- HEE. Smarta tjejer, speciellt efter ett par glas.  Lite lagshottar, jag o Elin har toahäng - standard! Massa deeptalk, massa skratt bus och dans! Vidare till krogen där man tappar bort halva laget, kastar glas med vatten på killar som stör, vissa tjejer som alltid drar till sig killarna, dansar och sjunger.  En standardfest med Skara HF alltså. Hörde talas om att det kanske inte var lika lugnt på grabbfesten hos Brinko?  Jag tror Malin gjorde rätt beslut som hängde på vår fest istället! Fast grabbarna hade nog kul, för att citera ngn som kan få vara anonym "Var hos Brinko igår...Vaknade kl 08, fortfarande full!"
Tur att vi spelare kan vara lugna iallafall! ;)



Bilder från festen lovar jag kommer, ska bara få tag på dem först. Så länge kan ni få en av de få bilder jag fått tag på, 3 av våra galet snygga spelare igårkväll!

image description

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0