OS Final och åsikter om Damlandslaget

Bloggen har inte vart särskilt aktiv det senaste, får väl be om ursäkt för det. Men jag laddar för det som komma skall. Har en hel del inlägg som jag vill skriva, men det känns som ett slöseri på den här plattformen. Vill ju skriva för fler läsare, men har ju inte presenterat eller marknadsfört mig än. Men så fort Emil är hemma från smekmånaden så ska jag se till att vi ska ta tag i det! Har en hel sida med ämnen att skriva om laddade.
 
Nog för att det här är en damhandbollsblogg, men måste ju nämna att herrarna är i OS-FINAL! Hur sjukt är inte det?! Från att inte ens lyckas kvala till VM till att ta sig till OS-Final. Helt fantastiskt. Älskar när en underdog imponerar. Speciellt när det är Svenska landslaget ;)
 
För att nämna damerna då, alltså... De spelar så tråkig handboll att jag valde att inte ens titta på flera av matcherna. Nog för att det var en tuff grupp men att spela som man gör är så pinsamt. Linnea Torstensson? Isabelle Gulldén? Grubbström? (men förhelvete, hämta bollen istället för att försöka psyka dina motståndare!) 
Om jag ska vara ärlig tror jag att problemet ligger hos Per Johansson. Det lilla jag har sett av honom har inte vart positivt. En träning på handbollsgymnasiet och mitt intryck var att gubben var knäpp! Även sett ett par landslagsträningar i Skövde och alltså... Vad är det som gör honom så bra så han förtjänar att träna de bästa handbollstjejerna i Sverige? Droppen tyckte jag ändå var när han petade Nathalie Hagman till VM, med motiveringen att landslaget inte behövde något artisteri? Nä nä, bättre att ha anonyma Fogelström som tar sitt läge om hon har megavinkel, istället för tjejen som ledde elitseriens skytteliga? Blir bara förbannad när jag tänker på det, det är som o peta Zlatan och sätta in Tobias Hysén. 
 
Men nu är det ett generationsskifte på gång och vi kan ju inte förneka att våra 92er är väldigt starka internationellt! Grejen är att jag har ju mött flertalet av de här tjejerna och de impar inte på mig. Så bra är dem ju inte?  Jag tror att deras framgångar bygger på något som gör handbollen så magisk, eller alla lagsporter egentligen. Ett lag som arbetar ihop, ett lag som offrar sig för varandra, ett lag som vinner TILLSAMMANS. Det är det som är det viktigaste. en samhörighet. Ett lag som är harmoniskt tillsammans kan slå vilket spelskickligt lag som helst. DET måste svenska damerna jobba med, och jag tror att det är det herrarna har fått fram, som lett fram till en sån här otrolig framgång!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0