Då så drar vi igång - en presentation

Välkomna till min damhandbollsblogg!
Jag borde väl kanske börja med att presentera mig. Therese Strand heter jag som står bakom den här bloggen. Jag är 21 år och bor i Skövde med min sambo. Jag jobbar som Barista på Espresso House, tycker om musik, shoppa, umgås med mina vänner, mysa med pojkvännen och bara vara. Detta såklart när jag inte tränar eller spelar Handboll. Moderklubben är Tibro HK där jag spelade i en sisådär 9 säsonger. Vi 91-tjejer var ganska framgångsrika där ett tag med Guldet i Norden Cup 2004 som främsta merit. Vi vann även Västsvenska mästerskapen (nuvarande Newbodycup) åkte ur B-flicksm i playoff semin mot Karlshamn som sedan vann det hela. (Där hittade man även tjejer som idag spelar elithandboll i Eslöv, Jennie Johansson och Lina Olsson. Märktes redan då att de skulle gå långt)
Flickhandboll i Tibro HK

Spelade även med Västgötalaget i både Sverigecupen och Juniorelit.
Efter ett gäng år med mycket segrar så tappade vi spelare en efter en pga skador. Axlar, knän, hälar och allt vad det var. Efter mitt sista år som A-flick i Tibro HK bestämde jag mig för att det var dags att ta nästa steg och den nya klubbadressen blev Skara HF.
Min första säsong på endast seniornivå var alltså 2008/2009 i Div 2 med Skara HF. Det var en nystart för stora delar av klubben med ny tränare och flera nya spelare. Målsättningen var att komma topp 3, efter jul ledde vi serien och målet höjdes nu till seriesegern. Vilket det så också blev!
Säsongen 2009/2010 spelades alltså som nykomlingar i Div 1. Där vi lyckades norpa åt oss en sjundeplats. LIte surt var det allt eftersom de 6 första lagen i de två Div 1, nu skulle bilda den nya Allsvenskan. Så lite snubblade vi väl på målsnöret. Men va gjorde väl det? Säsongen 2010/2011 vann vi istället Div 1 Västra och fick kvala till ALLSVENSKAN mot vinnarna i Div 1 Södra - OV Helsingborg. Där blev det för tufft, men via vidare kval mot Allsvenska Caperio Sport(KvIK Sport) nådde vi sedan den efterlängtade Allsvenska platsen!
I år 2011/2012 har vi alltså spelat som nykomlingar i Allsvenskan. Vi lyckades via kval hålla oss kvar och spelar återigen nästa säsong på allsvensk nivå.


Jag som spelare
Jag själv är en liten ettrig M6a. Har under mina 4 säsonger i Skara HF fått sitta en hel del på bänken, men kände själv att det släppte efter Jul i år då jag fått en riktig chans i försvaret och speltiden ökat. Har förlängt med Skara HF ytterligare en säsong och satsar på att göra detta till min bästa säsong ever!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0