SM GULD till Sävehof

Skrivet söndag eftermiddag

 

Återigen, så tar IK Sävehof dubbla SM-guld. Min kommentar till det är bara "Grattis" men fy fan va tråkigt. 

 

Hur ska vi någonsin kunna utveckla handbollen, när våra högsta ligor inte ens är spännande eller roliga? Jag är en handbollsnörd, tycker att det är jätteroligt och älskar sporten. Men jag kollade inte ens på finalerna igår, jag satt ute och kollade på en fotbollsmatch som min pojkvän dömde istället. För jag brydde mig inte.



Det är mycket prat om hur handbollen inte får den uppmärksamhet den förtjänar i media. På varken expressen.se eller aftonbladet.se kan man läsa något om finalerna på förstasidan idag, en dag efter finalen spelades. Igår innan finalerna spelades, så var en av de största rubrikerna att Sävehofs lagkaptener i respektive lag skulle förlova sig efter finalerna. GÄÄÄSP! Tråkigt, tråkigt, tråkigt! Men varför och hur skulle finalerna kunna få mer uppmärksamhet? Det finns ju inget att skriva om det.



Sävehof har gjort ett fantastiskt jobb och har en otrolig organisation. Att kunna ligga på topp så flera år i rad är en bedrift, de har en ritkigt bra ungdomssektion som plockar hem juniorsm guld, år på år.  Det som jag tycker är synd är att andra lag inte kan ta efter. Vad gör Sävehof som är så bra? Varför lyckas man, inte bara på¨elitnivå - utan hela klubben är ju framgångsrik. Damer, herrar, junoirer, ungdomar.



Det Sävehof har är en vinnarkultur, man vill, vågar och ska vinna. Jag har många gånger tyckt illa om klubben när man mött dem, för dem gör vad som krävs för att vinna och det gör ont att möta dem. Känns som om det är dags för många svenska elitklubbar att ta efter Sävehof och se hur man ska nå till samma nivå. För händer det inget i elithandbollen i Sverige snart, så kommer ingen vilja kolla på finalerna. Förutom kanske Sävehofs klack..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0